torsdag 17 juli 2014

Ny tradition

Tänkte i tisdags på min födelsedag att jag inte skulle ha nåt kalas. Micke är iväg och jag orkade eg inte styra ihop nå t. Men ett "litet" kalas skulle väl gå att ordna. Bjöd hit föräldrar o syskon med familj, svärmor o bonusfarmor o farfar. 
Oj. Blev inte så litet. 20 pers. Hehe
Så är det att ha stor familj. Gjorde det dock enkelt för mig. Fylld fralla (köttfärs i) och sallad bjöd jag på. Sen glass o jordgubbar. Enkelt o bra. Men egentligen tycker jag att ny tradition ska införas. Den som fyller år borde bara få sitta och bli uppvaktad. Inte styra med mat o disk på sin födelsedag. Näää fy. Nu är det nya regler!

Snälla Helena bjöd iallafall på lunch den dagen jag fyllde år så hon , jag o barnen hade en mysig förmiddag på stan. 
Min present från henne var en övernattning på hotell och party på Strand. Nää jag är inte alls för gammal för Strand. Superkul där ju :)

Helt galet vad presenter man får när man fyller 40. 
Pengar, pengar, pengar, presentkort så att jag äntligen kan köpa min Mocca Master. Inredning, ljuslyktor, ljus, en picknickkorg, vin, en fin filt, blommor, scrub o serum till ansiktet, smycken, böcker, presentkort på blommor , biljetter till Winnerbäck (har jag dock vetat ett tag) och en hel del annat fint. 

OCH...ett märkligt brev. 


WTF? 
Fattar ingenting. Vilka är VI?
Vet ju att flera av mina vänner inte är hemma?
Sara i Sthlm. Helena på bröllop. Nina i Västervik. Ramona oxå iväg. Ingela i Ystad. 

Driver nån med mig? 
Ska jag stå där vid brevlådan på lö och ingen dyker upp o hämtar mig?
Jag känner mig nervös. 
Ta på dig bästa kläder. Bästa för vad? Party? Middag? Pickning? Orientering? Va? Va? Va?
Man kan inte göra så här mot mig. Jag blir helt stressad. 
Jag känner inte igen handstilen. Fattar ingenting....Åååååå
KontrollMalla bryter ihop!!!!

Men rätt kul ändå. Och den/dom som har skrivit detta o känner mig vet förmodligen såååå väl att jag är väldigt förbryllad just nu. 

Väntar med spänning och nervositet på lördagen. 17.20 händer det!

Glömde ta kort på min födelsedag. Även på alla fina presenter. Typiskt. 
Kommer bilder sen efter hand. 
Här kommer iallafall på den fina korgen 




Fick fina rosor med bud från Micke


På kvällen när gästerna hade gått hem kom Helena hit o vi drack lite skumpa o njöt av en härlig sommarkväll 

Igår drog vi till stranden med barnen. Till Rafshagen. Väldigt mysigt. 





Igår em/kväll hade Emma o jag lite mys i trädgården. 


Vi var på gymmet en runda. Hon i lekrummet o jag körde intervaller i 30 min och sen var jag heeeeeelt slut. 

Pratade med min vän Ingela igår om sjukdomen hur jag mår osv. 
Typiskt nog ramlade jag sen igår. Slog i sidan/revbenen och armen. Jäklar
vad ont det gjorde. 

Låg ute i soffan o tyckte synd om mig själv när min älskade dotter kom och muntrade upp mig med gos och choklad. 
Fina Emma ❤



Resten av kvällen hängde vi i soffan. MammaEmma-mys. 

Nu sitter jag ute o har ätit frukost. Emma vaknade precis. Vi ska in till stan och luncha med Patric o Tilda. Lite 40-års firande med dom. 
Dom jobbade när jag fyllde år 

Fick precis sms av Micke. Jobbet som lagkapten passar honom perfekt. 


Ikväll blir det en runda till Larmtorget och se på Timotej 
Emma ska hänga med brorsan. 


Rolig tanke från Emma igår 

Och igår när grannen hade kallat mig tant 
och vi stod o pratade lite om att fylla 40 osv så sa Emma när vi kom in:
-Mamma. Varför säger du alltid att du är 25 när du har fyllt 40

Hahahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar