torsdag 31 juli 2014

Nervös

Sitter ute i solen och dricker en kopp java. 
Känner mig lite nervös. Ska snart åka till sjukhuset, till läkaren, för hörseltest o annan koll. 
Det har runnit konstant ur örat i flera dagar. 
Rinner ut på kinden. Usch! Vad kan det vara? Vad är det för vätska? Och hur mycket finns det?
Och den stora frågan, vad ska dom göra åt det?

Hörseltestet känns ganska meningslöst för jag hör ingenting på det örat. Mer än prassel, min egna puls och rösten som blir ett eko. Läskigt, frustrerande och irriterande. 
Jag känner mig en smula uppgiven. Less!
Hoppas på att få lite klara besked idag. 
Orkar snart inte mer. Jag vill ha mitt liv tillbaka. Med eller utan öra. 

Vi har inget flyt med öronen just nu. 
Igår rann det ur Emmas öra , läkarbesök, öroninflammation och penicillin. 
Eländes elände.
Men hon mår bra ändå. 
Och det viktigaste för Emma, hon får bada med proppar i öronen. Tur!
Vi som ska på elitträff på lö där ett pooldopp ingår. Ja kanske även för mig. #badkruka

Emma har varit väldigt mammig senaste dagarna. Klänger på mig och går som en svans efter mig. Tror hon är rädd än efter att jag ramlade häromdagen. 
Lillan ❤

För övrigt dom senaste dagarna har jag fikat med sonen på stan, pw med Helena, skrivit krönika ( kommer imorgon. Handlar om semester ) och lite annat smått o gott. 

Nu ska jag duscha och fixa mig. Ev ska jag ta ny bylinebild efter sjukhusbesöket. Hjälp!

Efterlysning: Min vän Helena behöver flytthjälp imorgon. Känner man att man har tid och lust och är stark så får man gärna hjälpa till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar