tisdag 6 april 2010

Tålamod

Vart hittar man tålamod? Går det köpa lite extra tålamod nå´nstans? Billigt på blocket? Eller kanske nå´n mamma som auktionerar ut lite på Tradera?
Kan man gå en kurs i att förbättra sitt tålamod?

Att vara hemma med en sjuk dotter som piper, gnäller, snorar, hostar och som bara vill vara i famnen HELA tiden kräver ett enormt tålamod.
Jag är nära...väldigt nära, är ute o snuddar på gränsen till att få ett utbrott, men jag biter ihop. Jag kör mitt mantra tyst för mig själv: Tååålamod, tååålamod, tååålamod ( kanske blir bättre effekt om jag sitter på golvet med benen i kors och har tända rökelser runt mig ?)

Jag tycker synd om henne, hon är ju sjuk lilla skruttan men en liten paus just nu skulle inte sitta helt fel. Får ju inte ens gå på toa själv och hur kul är det att göra nr 2 inför publik???
Nu sover hon, då passar jag på att ta en fika och surfa runt. Borde vila, klä på mig eller plocka iordning här hemma...men nää...nu vill jag surfa o då surfar jag. Punkt slut!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar