söndag 18 juli 2010

19 månader

Idag är vår stora lilla tjej 19 månader.
Oj vad tiden går snabbt. Och vad mycket det har hänt sista tiden. Nu pratar Emma väldigt mycket o man förstår allt hon säger. Just nu är det väldigt mycket MIN mamma, MIN pappa
MIN mormor...allt är MIN innan. Eller så är det MER. Mer kex, mer vatten, mer bil, mer buss. En ny grej hon har börjat med när hon ska äta är att säga, vaaamt. Allt är varmt även om det inte är det ;)
Det händer så mycket nu och hon säger och gör så roliga saker. Önskar man kunde filma henne hela tiden.
Just precis nu sitter Emma brevid och tittar på sin nya favorit Fifi. Fifi-förgätmigej.
Hon kan sitta still hur länge som helst och titta.
Hon håller på att bli rejält förkyld och rosslig i halsen. Kanske är jag som har smittat henne. Jag är inte riktigt fit for fight än. Svårt att bli av med sommarförkylningar.

Jag sitter och hoppas på att solen ska titta fram. Vi är några girls som ska till Borgholm/Strand iem/kväll och då vill man ha SOOOOOL.
Äh, behöver ju eg inte vara strålande sol, men bara det inte regnar.
Fast regnet igår var välbehövligt och det var skönt att ha en inte-vara-i-solen-dag.
Vi var på Ikea och citygross sen hade vi en slappardag hemma. Var så skönt. Familjemys<3

Nu ska jag fixa lite med alla kort jag tagit sista veckorna och sen ska jag ta med lillskruttan på en långpromenad.
Skönt att gå u o gå och rensa tankarna lite.
Jag försöker vara glad men känner mig så ledsen inombords. Dels för en bekant som valde att ta sitt liv tidigare i veckan och sen för att Mickes mormor Margoth har somnat in.
Även att jag vet att det bästa för dom båda var att få somna in så känns det ledsamt.
En ung människa ska inte behöva ta sitt liv :( Men jag hoppas hans själ har fått ro nu.

Imorgon ska vi till Fonus och planera inför Margoths begravning. Usch, fy o ve...jag tycker inte om begravningar.
Jag önskar att jag skulle våga sjunga i kyrkan för Margoth men jag klarar det inte. Kommer gråta hejdlöst!
Jag är så enormt känslig och har alltid nära till gråt.

Nähe dax o rycka upp sig lite

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar