torsdag 19 november 2009

Ökar inte i vikt

Micke var med Emma på Bvc idag och denna gången hade hon ökat extremt dåligt i vikt. Emma väger "bara" ca 8,4 kg trots att hon är 11 månader.
Börjar känna mig lite orolig nu. Hon har ju ökat dåligt i vikt sedan hon var 6 månader.
Hon ska på läkarbesök om 1 månad hoppas vi kan få nå´t svar då.

Sista tiden har hon blivit extremt mammig och gnällig oxå. Känns som om hon piper i stort sett hela tiden. Hon skulle helst av allt vilja bli buren av mig dygnets alla timmar.
Går jag ut från ett rum här hemma kryper hon skrikandes efter mig och klänger och klättrar runt mitt ben och skriker hysteriskt tills jag tar upp henne.
Är väldigt påfrestande samtidigt som jag tycker synd om henne för hon verkar verkligen uppgiven och ledsen. Stora tårar rullar. Så fort jag tar upp henne och går med henne i famnen så är hon tyst och hon skrattar och pussar på mig.
Mammas lilla älskling. vad är det som håller på att hända?
Är det en del av utvecklingen?

Som sagt, hoppas på mer svar när vi ska på läkarbesöket.

Har varit en ganska seg dag och jag känner mig matt o däven. Fick kraftiga magknip efter att jag hade ätit så nu känner jag mig lite rädd för att äta igen.
Min dag har mest bestått av ryggläge i soffan med Emma nötandes och klättrandes på mig.
Svärmor tittade förbi en runda oxå.

Nu ska jag ta ett bad. Känner mig extremt ofräsch efter detta "bajsiga" dygnet.

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar