torsdag 26 november 2009

Idag är en annan dag

Idag är inte heller en rolig dag, idag är en städardag. Jag jublar! Not!
Jag skäms förtillfället över hur det ser ut här hemma. Jag beundrar dom som har flera småbarn hemma och ändå lyckas hinna med allt.
Jag hinner ingenting.
Förvisso har jag, känns det som iaf, Emma på armen stora delar av dagarna och då är det inte så lätt att fixa så mkt.
Och om hon leker och jag försöker hinna med nå´t så blir man ju avbruten hela tiden. Emma är inne i en "röjar" period och är överallt där hon inte borde vara. Så man måste hålla koll precis hela tiden.
Lekhage kanske vore nå´t att införskaffa? Mmm eller hur, Emma skulle inte stanna där i ens om jag mutade med att hon fick äta hur många pepparkakor hon ville under resten av sitt liv.
Näe, det är bara att gilla läget och vara på sin vakt!

Micke jobbar en mycket nu så det blir en hel del Emma-mamma tid. Känns segt att han jobbar så mycket samtidigt som jag vet att han gör det för familjen. Och han är säkert jätte trött som är på jobbet många sena kvällar och ändå vaknar tidigt pga Emma men jag kan ändå inte låta bli att tycka-synd-om-mig själv.
Ingen av föräldrarna borde jobba fram till barnet är 1 år. Ogenomförbar men bra idé tycker jag ;)
Nu står Emma och klänger på mig och gnider av sin snoriga näsa på mina byxor. Trevligt! Med andra ord är det dax att avsluta detta inlägget, torka snoret och ta fram dammtrasan!

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar