måndag 28 juni 2010

Spontant...

...är ibland bäst.
Känns kanske lite oroväckande att jag hade ett enormt sug efter att dricka vin igår och bjöd in systrarna på käk o vinkväll. Äh, egentligen var det väl sällskapet jag ville åt. Mannen jobbade kväll och sonen är ute på turné ( far runt med polarna varje kväll och är mest bara hemma och äter o byter kläder, precis som det ska vara när man är 16 år och har sommarlov)
Hur el hur så blev det en spontan o trevlig tillställning. Mys på altanen i kvällssolen följt av några timmar på den inglasade med tända ljus ,spotify och allsång. Mycket trevligt! Vi bjöd in några extra gäster oxå , eller egentligen bjöd dom in sig själva. Jag kunde mer än gärna ha sluppit dom men dom "bet" sig ihärdigt kvar...MYGGORNA! Satan i gatan vad myggor det är i år. Kryllar av dom ju??!!
När det gäller myggorna har jag många beundrare...dom gillar mig helt enkelt för dom "biter" gärna mig. Eller ska jag tolka det som att dom inte gillar mig?
Varför biter dom vissa men inte andra? Är det nå´t med blodet eller doften man utsöndrar?
Myggor är störande och riktigt irriterande men frågan är om inte flugan i vårt sovrum inatt tog priset. H-vete vad irriterad jag var på detta surrande. Kunde inte sova!!!
Och vem orkar gå upp mitt i natten o jaga fluga?

Bzzz Bzzzz Bzzzzz BZzZZZZzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzZZZZzZZZZZZZZZZZZZZZZzZZZZ

Jahopp, vad händer idag då?
Funderar på att åka iväg och ta en glass med min dotter i stan, gå en runda vid slottet och bara mysa lite. Underbart med sol och värme men Emma blir snabbt less och uttråkad på att gå instängd bak i trädgården.
Inget bestämt alls idag...det får blir som det blir helt enkelt.

Men just NU ska jag iaf dricka kaffe o titta på Timmy Lamm med Emma ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar