onsdag 9 juni 2010

Dagismöte

Ikväll ska vi på första föräldrarmötet. Emma ska börja på dagis. Det är stort. Det känns så konstigt. Vår lilla tjej ska börja på dagis. Inte vara med oss utan med andra vuxna som hon måste gå till om hon tex ramlar och blir ledsen. Tänk om hon inte vågar säga till eller visa att någon har varit dum emot henne. Usch, tänk om nå´n är dum emot vår lilla tjej?! Nää fy...det gör så ont i mitt hjärta när jag tänker på det.
Har så mkt blandade känslor i kroppen nu. Emma kommer stormtrivas på dagis. Hon älskar barn och hon är pysslig, kreativ och tycker om att leka o sjunga. Hon älskar öppna förskolan och den miljön är ju snarlik dagis, så det borde ju gå bra. Och jag tror att det gör gott med dagis, att Emma kommer utvecklas o lära sig så mkt mer. Men...jag lider inombords. JAG vill ta hand om min dotter. JAG vill vara den som tröstar om hon är ledsen.
Men äh...det går över. Jag har ju redan haft dagisperiod en gång och jag led nog mer än Patric när han började på dagis. Han var ledsen precis när man lämnade men när man hämtade så hade han inte tid att följa med hem. Han hade ju så roligt där :) Patric älskade sina dagisfröknar och jag hoppas att Emma oxå får bra personal som hon känner trygghet med.

Vi fick ett brev hem häromdagen där vi blev inbjudna om 2 v till dagiset så Emma kunde hälsa på lite. Fick oxå info om inskolning, bra saker att veta om dagis, vad man behöver ha med sig etc
Vi fick oxå en lapp där vi skulle skriva ner saker som vi tyckte var viktigt att dom fick veta om Emma. Det känns skönt att vi får gå o hälsa på en gång nu och sen blir det på allvar i Augusti.
Micke ska ha hand om inskolningen. Känns oxå bra. Jag hoppas givetvis på att kunna följa med nå´n dag men mesta dels tar Micke och det känns skönt. Jag är så tramsig så jag skulle väl bara sitta o lipa hela tiden hehehe

Nähe, dax för den dagliga morgonpromenixen. Blir skönt när man väl kommer ut men just nu har jag ingen lust alls. Vill krypa ner o sova igen. Är sova väder idag.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar