torsdag 2 juli 2015

Ur balans

Nä, det är jag faktiskt inte, ur balans alltså. Jag mår ganska bra. Balansen är helt ur balans men jag mår ok. 
Hade en rejäl dipp i tisdags då vi fick åka hem från stranden. Jag blev gungig. Hem, kräktes och ryggläge i några timmar så var allt ok igen. Det blir lätt så om jag inte tar min medicin. 
Men det är lite moment 22
Av medicinen blir jag trött, helt disträ, dåsig och vill bara sova. 
Men jag slipper må illa. 
Tar jag medicinen så slipper jag må illa och gungandet blir lite bättre. 

Nu har jag fått en ny medicin som jag förhoppningsvis inte ska bli lika trött av. Testing testing. 

Vi testade min balans. Tydligen totalt utslagen på vän sida. Det är ju det man vill så det är ju bra. 
Men nu väntar en tid men balansrehab och öva upp hjärnan att funka med bara ett balansorgan. 
Efter som marken gungar hela tiden. Ja på riktigt, hela tiden. Tittar jag ner så går allt som i vågor. Sååå läskigt. 
Så därför spänner jag mitt rätt mkt när jag går och kroppen är rätt stel och öm. Vaderna gör ont. Ryggen ömmar och lite stel i nacken. 

Men nu har jag fått balansövningar som jag ska köra i två veckor. Sen nytt besök igen och nya övningar. 

Jag skulle undvika att springa, ska inte ta ut mig än men ska ut och gå och våga trotsa gunget lite. 
Frågade om jag fick träna och jag kunde börja försiktigt om några dagar. Ska först göra några "tryckövningar" för att se om trumhinnan klarar det. 
Trumhinnan ser jättebra ut. Nu ska den bara klara av lite tryckutjämningar och så. 
Så nästa vecka tänkte jag börja träna igen. Utan tunga vikter först. Men skönt att komma igång igen. 

Jag har inte ramlat en enda gång sedan OP. Det känns magiskt skönt. Men jag har en oro o rädsla hela tiden. Ska jag ramla?
Har det lyckats?

Just nu ligger balansnerven iallafall "nere". Nu verkar giftet än samt att den är täckt med nåt "skum" som kommer lukras upp av sig själv. 
Så man vet inte förrän om några månader.  Men än så länge ser allt bra ut.

Det kommer bli bra det här. Jag känner mig mer positivt inställd och jag börjar hitta energin igen. Och jag mår redan lite bättre ❤️ 

Nu är vi på stranden. Bara slappar och har det skönt. Emma leker med sina klasskompisar som oxå är här. Sommarlov på riktigt. Härligt. 





Vi var där häromdagen oxå. Lånade med kusin Meja , som var i vattnet hela tiden, hade med oss fika och hade mysigt ett par timmar. 








Ikväll blir det grill med Patric o Tilda. 
Imorgon Barnens gård.  
Och på lördag åker jag iväg med mamma o alla systrar på en kryssning. Tjoohooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar