onsdag 4 november 2015

Ekorrhjul

Dagarna kommer, dagarna går...
Vardag och ekorrhjul. 
Hinner knappt med nåt annat än jobb, gym, hem o familj. 
Jag som ofta var på stan o fikade innan. Minst 3 ggr i veckan är nästan aldrig på stan längre. 
Inte för att det gör så mycket. 
Trivs på jobbet. Har kul på gymmet och älskar hemmakvällar. 
Orkar aldrig med fest längre. Och är sällan sugen på att dricka. 
Vad hände med partyMalla?
Orkar inte alls längre. Fortfarande trött efter Stockholmshelgen. 

Börjar känna mig stark i kroppen. Mår bättre. Men är rysligt trött än. 
Beror kanske på mitt handikapp. Döv på ena örat och bara ett balansorgan är påfrestande för hjärnan varav hjärntröttheten. Ett större handikapp än man kan tro. Syns inte ...men känns. 
Sen den förbannade tinnitusen som stökar med mig på nätterna. Bara längtar efter att få sova en hel natt utan att vakna. 
Men...jag mår bättre. Jag är på gång!!!

Har en hel del planer o funderingar om framtiden. Trivs absolut i kommunen och på jobbet. Men...jag vill skriva mer. 
Kanske "bara" jobba 50% o skriva resten. 
Samt pärla. Har en som vill beställa kontinuerligt och sälja vidare. Måste bara våga!

Varför är jag så feg? Pushar andra att följa sina drömmar men mina egna lägger jag åt sidan...korkat. 

Men snart kanske. Snart...


Emma lekte med sin bästis både igår och idag. Igår hos henne. Idag här. Dom är så fina dom där två tjejerna. Och dom leker så fantastiskt bra ihop. ❤️

Jag var på gymmet igår. Körde "buren". Så sjukt kul. Jag är beroende. 
Galet jobbigt. Men så jäkla gutt efteråt. 
Är en del saker jag inte kan göra men då gör jag bara nåt annat. 
Jag har verkligen fastnat för crosscage. 

Idag var jag på gymmet och körde kondition. 

Har skickat in krönikan. Kommer handla om att pausa från sociala medier , scrolla mindre och leva här o nu. Den kommer på fredag. Sen kommer inte nästa förrän i december. Har ledigt resten av November. 
Har även lunchat med Sara. Och så hälsat på mamma som var hemma en runda från sjukhuset. Hon åkte tillbaka nu ikväll. Ska operera bort gallblåsan imorgon. 
Jag skjutsade in henne till akuten i går morse. Sen blev hon kvar. 
Men nu ska hon nog snart bli bra igen. 

Jag har gått en pw. Städat. Rensat städskrubben. Middag med familjen. 
Läxor med Emma. 
Den här "galna" lilla tjejen har lärt sig divison. Trots att dom inte ens håller på med det i skolan. 
Hon är så duktig. Intresserad. Vill lära sig. Och hon älskar skolan. ❤️


Nu popcorn och fåtöljen. 
Imorgon ska jag ta sovmorgon. 
Bara för att jag vill och kan. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar