söndag 20 januari 2013

Söndagsmys

Mannen och jag har precis avnjutit frukost framför TVn och sett reprisen av På spåret.
Men nu saknar vi Emma väldigt mycket. Skönt att hon snart kommer hem. ❤
Svärmor ska köra hem henne runt lunch och så ska vi bjuda på käk. Det blir kyckling, "Josses kyckling" som vi kallar den här hemma. :)

Hur som helst så hade det gått väldigt bra hos farmor. Emma hade sovit hela natten och vaknade nyss.
Herre Gud vad hon sover länge den där lilla skruttan.
I fredags somnade hon vid 21- tiden och sov till 10.15 igår morse.
Tonårsfasoner :)
Inte konstigt att hon har svårt att vakna när hon ska upp vid 8 till förskolan.
I veckorna lägger hon sig vid klockan 20. Vi har försökt lägga henne tidigare men det går inte. Hon somnar inte då!
Och helt ärligt, jag jobbar natt, Micke jobbar sena kvällar, vi är inga morgonmänniskor så vi har inget emot att Emma sover länge.
Det är bara det, om man ska gnälla över nåt då, att ibland blir hela dagen helt konstig. Vi äter ju frukost när det snart är dax att börja med lunch.
Vilket I-landsproblem!

Det har varit skönt att få lite egen tid med mannen. Även om vi bara var hemma och softade igår så kunde vi bara bry oss om varandra.
Och idag är vi pigga, glada och föräldrar fyllda med energi igen :)

-8 ute men strålande sol. Självklart så ska jag ge mig ut på en powerwalk nu innan jag ska fixa lunchen.

I em ska jag köra mitt första spinningpass på flera månader. Livrädd!!!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar